עמידות של ילדים - מה זה?
עמידות רגשית של ילדים היא מעין מערכת חיסון רגשית. ילדים עם עמידות גבוהה - יתאוששו מאירועים שליליים בחייהם בקלות ובמהירות רבה יותר מילדים עם עמידות נמוכה. הם יהיו פחות רגישים לתסכולים, כשלונות, בעיות, יתייאשו מהן פחות מילדים אחרים, ויתמודדו איתם טוב יותר. הם פחות יטו לפתח בעיות רגשיות כמו חרדה ודכאון שעשויים להתבטא בבעיות התנהגות כמו המנעות, אלימות, אימפולסיביות או בישנות והתבודדות חברתית 
עמידות של ילדים היא נושא חשוב. במחקריי זוהו שני מרכיבים (בודאי מתוך רבים אחרים), המשפיעים על עמידות של ילדים: חוויות חיוביות וסגנון הסברי

חוויות חיוביות - כשמן כן הן. חוויות קטנות, שגרתיות, שאנחנו חווים - הן בעלות כוח רב לשפר מצב נפשי או לחזק עמידות בפני מצבים שליליים. לקנות גלידה אהובה, לדבר עם אדם נעים, ללכת לים, לעשות משהו קטן שאוהבים. ההשפעה היא על מבוגרים ועל ילדים
סגנון הסברי - הוא האופן שבו אנחנו והילדים מסבירים למה, מה הסיבה שקורים לנו דברים. ילדים עם סגנון הסברי חיובי הם בעלי כוח עמידות גבוהה יותר מילדים בעלי סגנון הסברי שלילי. זהו מרכיב הממתן, המקטין וממזער את הכוח שיש לאירועים שליליים עלינו ועל הילדים ושומר על מצבינו הרגשי התקין
ילדים עם סגנון הסברי חיובי - יטו להסביר הצלחות בסיבות הקשורות אליהם (אני חכם, אוהבים אותי, רוצים לשחק איתי), ויטו למצוא איזון ולא לקחת אוטומטית ובלעדית את הסיבות לאירועים שליליים (המבחן היה קשה, המורה היתה עצבנית, היום נראה לי שלילד הזה היה מצב רוח רע). הם יתייחסו לדברים שליליים כחולפים, לא נשארים, לא צפויים להמשיך, ולכן יהיו אופטימים לגבי העתיד (משפיע על יכולת לפתור בעיות והתמודדות עם כשלונות).
ההפך - ילדים עם סגנון שלילי

מה לעשות?
חוויות חיוביות קטנות ושגרתיות
להסביר הצלחות של ילדים בגורמים הקשורים לתכונותיהם - להם.)
להסביר כשלונות באופן מאוזן. לא לברוח מלציין אחריות של הילד אם צריך, אך לאזן ולמצוא גם הסברים חיצוניים להם שלא קשורים לילד.
 לא להשתמש במילים כלליות, פוגעות, נמשכות כמו תתבייש לך כי הן נטמעות בו וגורמות לו לפתח כלפי עצמו רגשות שליליים שיפגעו בו, בתפישתו העצמית ובהתנהגותו. לתת לכשלונות הסברים ממוקדים ולא נמשכים (היום, הפעם, עם הילד הזה
בחשבון לא הצלחת הפעם - אבל זה לא אומר כלום, תראה איזה מבריק אתה בכל השאר - זה קורה מדי פעם שלא מצליחים. אז מה? אולי המורה היתה היום קצת עצבנית ולכן צעקה, זה לא חייב להיות קשור אליך. זה לא בסדר איך שהתנהגת היום עם עומרי . אני לא מסכימה לזה. נראה לי שאפשר לחשוב ביחד איך היית יכולים להתנהג אחרת עם מה שהוא אמר לך. בוא נחשוב ביחד 
אתה כל כך טוב לב ועוזר לאחרים. ספרו לי היום כמה ויתרת לתומר ואיך התנהגת אליו. אתה ממש מצליח ואוהבים אותך בגן. אני מאוד גאה בך