אז מה קורה במפגש?
המפגשים מבוססים על פעילות חוויתית, משחקית, מהנה.  אין תיחקור או שאלות על בעיות וקשיים, אלא אם הילד מעלה אותם ורוצה לדבר עליהם. הילד יכול ל"ספר" , דרך המשחק, מה עובר עליו, במה הוא מתקשה, מה הוא מרגיש. 
לפעמים הילד ממחיז סיפור ומבקש שאשתתף בדמות זאת או אחרת - ובכך מספר לי מה קורה בחייו. 
בטיפול הילד מקבל חיזוק, העצמה, שמחה, ביטחון, תחושת שליטה ולעיתים גם גבולות ושינוי הקשר עם האחר. 
בנוסף,  יכול המטפל לראות בעין מיומנת מה קורה בקשר בין הילד וההורה, ועל אילו נושאים יש לעבוד על מנת לשפר את תפקוד הילד ולהתגבר על הקושי. למשל, בטיפול אפשר לראות אם לעיתים ההורה מגן יותר מדי על הילד ולא מאפשר לו להתנסות לבד ולפתח עצמאות, או ההורה מאוד רוצה שהילד יצליח ונותן לו פקודות והוראות ובכך לא מאפשר לילד להיכשל, לטעות וללמוד, ומייצר תחושת לחץ ושליטה שעשויים להפריע לילד ולגרום לקושי. או לעיתים יש תסמונת של "מי צודק" בין ההורה והילד וצריך לשפר את כישורי פתרון בעיות משותף, או המנעות מלדבר על רגשות שעשויה לפתח אצל הילד קושי בשליטה על רגשות שליליים. כל אלה יובאו אחר כך לשיחה בין ההורים והמטפל, על מנת לאפשר להורה התבוננות נוספת על הקשר עם הילד, למידה מטעויות והשתפרות. ההורים והמטפל הם צוות, שחושב, מתבונן ומחליט ביחד כיצד להמשיך.